Precizări necesare în legătură cu admiterea la liceu

Friday, 14 August 2015 15:01
Print
Precizări necesare în legătură cu admiterea la liceu

În urma articolului Lecția ieșeană de fentat Ministerul Educației, apărut în cotidianul Evenimentul regional al Moldovei în ziua de 14 august 2015, sub semnătura Andreei Ignea și a Oanei Șlemco, facem următoarele precizări, necesare pentru a clarifica modul corect și transparent în care ISJ Iași a soluționat cererile de transfer în urma etapelor de admitere computerizată în clasa a IX-a :
Presupunem că interpretările greșite ale ziaristelor pleacă de la tabelul afișat inițial de ISJ Iași, conform metodologiei, care nu conține rubrica admis/respins, dar care specifica foarte clar care este școala unde a fost repartizat elevul a cărui cerere a fost admisă. Astfel, în toate tabelele afișate sau transmise de ISJ Iași către M.E.C.Ș., numărul de cereri aprobate este de 70, numărul cererilor respinse este de 34, cu un total de 104 solicitări adresate comisiei pentru soluționarea situațiilor speciale.
Toate solicitările aprobate au fost verificate personal de către Ministrul secretar de stat, prof. Vasile Șalaru, în cursul dimineții de 14 august 2014, constatându-se corectitudinea avizării acestora, conform criteriilor menționate în metodologia specifică.
Din lipsă de documentare temeinică, autoarele articolului au omis să verifice ultima medie cu care s-a intrat la Liceul Pedagogic “V. Lupu” în urma celei de-a doua etape de admitere computerizată. Este vorba de media 6,67, mult mai mică decât media celor patru elevi care au solicitat și obținut un loc la acest liceu, elevi care au avut mediile 7,40 / 7,74 / 7,75 și respectiv 7,21. Mai mult decât atât, aceștia au susținut și promovat probele de aptitudini specifice profilului, încă dinaintea primei etape a admiterii computerizate.
Regretăm faptul că niciuna dintre ziariste nu a solicitat un punct de vedere oficial de la reprezentanții ISJ Iași față de aspectele pe care le-au prezentat în articol, un articol tendențios, nedocumentat, care aduce prejudicii de imagine nejustificate instituției noastre.
Last Updated ( Friday, 14 August 2015 15:07 )