Deprinderi pentru viaţă” - program de formare a cadrelor didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal din şcolile Municipiului Iaşi

 

În cadrul proiectului Deprinderi de viaţă, valori şi (inter)acţiuni”, iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi ca program de intervenţie educaţională în sprijinul elevilor cu părinţi plecaţi în străinătate, în parteneriat cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi, s-a derulat, în zilele de 23-24 octombrie 2021, workshop-ul `Deprinderi pentru viaţă”. Acest curs de formare a fost realizat de prof. Cecilia A. Essau, Universitatea Roehampton (Londra), şi de psiholog dr. Alina Dafinoiu, specialist în cadrul Institutului de Psihiatrie Socola din Iaşi, echipă care va sprijini şi implementarea programului în şcoli în perioada noiembrie 2021-februarie 2022.

La acest eveniment de formare au participat 246 cadre didactice, atât din Iași, cât și din județul Iaşi. 68 de școli din Municipiul Iași și-au exprimat deja intenţia de a implementa programul „Deprinderi pentru viaţă” prin activități pe care le vor derula în acest an școlar.

Workshopul, găzduit de mediul virtual, este primul eveniment din seria activităţilor care se înscriu proiectului „Deprinderi de viaţă, valori şi (inter)acţiuni”. Obiectivul general al acestuia îl constituie creșterea incluziunii educaționale și sociale a copiilor rămași singuri acasă, în urma plecării părinților la muncă în străinătate. Este cunoscut faptul că aceștia se confruntă cu probleme de comunicare sau de învățare și este nevoie de implicarea profesorilor, părinților, organizațiilor neguvernamentale și instituțiilor publice pentru a diminua aceste efecte.

Proiectul se va derula pe parcursul anului şcolar 2021-2022, prin implementarea a două programe complementare: Deprinderi pentru viaţă -program de formare a cadrelor didactice (octombrie 2021-februarie 2022) şi Interacţiuni creative – oportunităţi educative -schimburi de experienţă  centrate pe educaţie pentru cetăţenie activă, pentru dialog (inter)cultural, pentru valori şi principii (martie-iunie 2022).

Astfel, proiectul va veni atât în întâmpinarea cadrelor didactice aflate în situaţia de a lucra cu elevi aparţinând acestei categorii, cât şi în sprijinul elevilor care, pe lângă suportul specializat din punct de vedere educaţional necesar pentru dezvoltarea abilităţilor de gestionare a problemelor de viaţă, au nevoie și de participarea la activități cu alți copii alături de care să se regăsească sau în care să găsească un prieten.